Vraagstukken met betrekking tot de locatie van standplaatsen in relatie tot wettelijk vereiste aanrijtijden worden onder meer opgelost via instelbare curves van de aanrijtijden, hieronder een 15 minutencurve:
Verdeling | | | | | Verdeling | | | | | | | | | | | | |
spoedverv | | | | | b vervoer | | | | | | | | | | | | |
| ma-vr | za | zo/fstd | | | ma-vr | za | zo/fstd | | | | | | | | | |
0-2 | 3,95 | 1,13 | 1,19 | | 0-2 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
2-4 | 3,11 | 0,96 | 1,42 | | 2-4 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
4-6 | 2,23 | 0,60 | 0,89 | | 4-6 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
6-8 | 3,49 | 0,64 | 0,64 | | 6-8 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
8-10 | 7,53 | 0,93 | 0,90 | | 8-10 | 12,18 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
10-12 | 7,82 | 1,48 | 1,41 | | 10-12 | 18,20 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
12-14 | 7,95 | 1,47 | 1,51 | | 12-14 | 19,37 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
14-16 | 8,44 | 1,63 | 1,61 | | 14-16 | 15,93 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
16-18 | 8,14 | 1,49 | 1,50 | | 16-18 | 9,04 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
18-20 | 6,87 | 1,34 | 1,19 | | 18-20 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
20-22 | 5,92 | 1,44 | 1,43 | | 20-22 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
22-24 | 5,25 | 1,2 | 1,30 | | 22-24 | 0 | 0 | 0 | | | | | | | | | |
| 70,7 | 14,31 | 14,99 | | | 74,72 | | | | | | | | | | | |
Ambulancedienst | | | | Ritduur spoed (min) | | 55 | | Datum | | | | | | | | | |
Aantal ritten per jaar | | 11600 | | Ritduur besteld (min) | | 76 | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | |
Berekening spoedvervoer (60%) | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Faalkans circa 5%: P<0,05 | | | | | | | | | | Berekening besteld vervoer (40%) | | | | | Totaal | Totaal | Verschil |
ma-vr | | | | | uren | u spoed | uren op | uren | berekend | vlgs | | ||||||
| u | p | amb | beschikb | vervoer | wacht | rest cap. | ma-vr | ritten | uren | saldo | amb | B + S | rstr incl P | | ||
0-2 | 0,49 | 0,074 | 2 | 1020 | 252 | 510 | 258 | 0-2 | | 2,0 | 2,0 | 0,0 | |||||
2-4 | 0,39 | 0,051 | 2 | 1020 | 198 | 510 | 312 | 2-4 | | 2,0 | 2,0 | 0,0 | |||||
4-6 | 0,28 | 0,029 | 2 | 1020 | 142 | 510 | 368 | 4-6 | | 2,0 | 2,0 | 0,0 | |||||
6-8 | 0,44 | 0,062 | 2 | 1020 | 223 | 510 | 287 | 6-8 | | 2,0 | 2,0 | 0,0 | |||||
8-10 | 0,94 | 0,054 | 3 | 1530 | 480 | 510 | 540 | 8-10 | 565 | 716 | 176 | 0,3 | 3,3 | 5,0 | 1,7 | ||
10-12 | 0,98 | 0,059 | 3 | 1530 | 499 | 510 | 521 | 10-12 | 844 | 1.070 | 549 | 1,1 | 4,1 | 5,0 | 0,9 | ||
12-14 | 0,99 | 0,061 | 3 | 1530 | 507 | 510 | 513 | 12-14 | 899 | 1.138 | 626 | 1,2 | 4,2 | 5,0 | 0,8 | ||
14-16 | 1,06 | 0,068 | 3 | 1530 | 538 | 510 | 482 | 14-16 | 739 | 936 | 455 | 0,9 | 3,9 | 5,0 | 1,1 | ||
16-18 | 1,02 | 0,064 | 3 | 1530 | 519 | 510 | 501 | 16-18 | 419 | 531 | 31 | 0,1 | 3,1 | 5,0 | 1,9 | ||
18-20 | 0,86 | 0,045 | 3 | 1530 | 438 | 510 | 582 | 18-20 | | | | | 3,0 | 3,0 | 0,0 | ||
20-22 | 0,74 | 0,032 | 3 | 1530 | 378 | 510 | 642 | 20-22 | | | | | 3,0 | 3,0 | 0,0 | ||
22-24 | 0,66 | 0,024 | 3 | 1530 | 335 | 510 | 685 | 22-24 | | | | | 3,0 | 3,0 | 0,0 | ||
| | | | | | | | | | | | | | | Saldo | | 6,4 |
Goes Consult heeft rond paraatheid, roosters en formatie en groot aantal projecten uitgevoerd in de ambulance-sector en bij de brandweer.
In de ambulancesector wordt onderstaand model gehanteerd om het juiste aantal ambulances te bepalen op het juiste moment in relatie tot de verwachte zorgvraag bij een gekozen minimale faalkans: